Żużlowo na Instagramie osoby aktywnie promujące żużel w mediach społecznościowych

Fot. Ewelina Włoch

Z każdym kolejnym sezonem sport żużlowy staje się w Polsce coraz bardziej popularny. To za sprawą szeroko pojętych działań promocyjnych w telewizji poprzez CANAL+, a także w Internecie, gdzie swoje profile posiadają największe gwiazdy speedwaya. Swoją „cegiełkę” dokładają również osoby blisko związane z tym środowiskiem, czyli dziennikarze, podprowadzające, fotografowie, czy sami kibice.

Przede wszystkim są to dwaj topowi zawodnicy – Bartosz Zmarzlik i Maciej Janowski. Ich nie trzeba nikomu przedstawiać. Niewielu jest kibiców nieobserwujących ich ciężkiej pracy na Instagramie. Zmarzlika (@zmarzlik95) w tym momencie obserwuje około 62 tysiące osób, a najnowsze zdjęcia publikuje przynajmniej raz dziennie. Janowskiego natomiast śledzi (@1magic1) ponad 55 tysięcy fanów, a posty u niego pojawiają się codziennie.

Tych dwóch żużlowców cechują także duże współprace, dzięki którym żużel ma szansę dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców. Zmarzlik, odkąd został po raz pierwszy Indywidualnym Mistrzem Świata, jego sponsorem jest ORLEN wspierający największych polskich sportowców. Maciej Janowski brał udział w kampanii marki PUMA między innymi wraz z Joanną Jędrzejczyk czy Odetą Moro.

Dziennikarze telewizyjni reprezentują ten sport na ekranach. Muszą posiadać nie tylko wiedzę czy umiejętność dobrego wypowiadania się, ale także powinni czuć więź z żużlem i pokazywać, że to warto oglądać. Gdy mecz się kończy, oni wciąż są aktywni na portalach społecznościowych, umożliwiając swoim obserwatorom zajrzenie za kulisy ich pracy. Twarz i głos Marceliny Rutkowskiej-Konikiewicz można kojarzyć z meczowego studia na antenie ELEVEN SPORTS. Aktualnie jej profil na Instagramie śledzi blisko 12 tysięcy osób, a nowe posty publikuje zazwyczaj co kilka dni.

 

Zawodników, do ustawienia się pod taśmą, zachęcają  podprowadzające. Na stadionie zawsze się uśmiechają i machają szalikami, gdy drużyna gospodarzy zdoła wygrać bieg. W zaciszu swojego domu uaktualniają swój instagramowy profil o nowe zdjęcia z przepełnionych kibicami stadionów, pozując w swoich klubowych strojach. Poza tym dzielą się codziennym życiem i przygotowaniami do meczów. Jedną z wyróżniających się dziewczyn jest Martyna Grajcke, która drugi sezon z rzędu aktywnie działa jako podprowadzająca KS ROW-u Rybnik. Występuje także jako ringgirl podczas walk MMA VIP. Aktualnie śledzi ją około 6 tysięcy osób, a nowości publikuje przynajmniej raz w tygodniu. Na Instagramie został także założony profil @kobiecastronażużla zrzeszający podprowadzające z różnych ośrodków żużlowych w Polsce. Do tej pory zaobserwowało je ponad 800 fanów. Zdjęcia dodają w różnych odstępach czasowych.

Fotograf uchwyci to, co w żużlu najpiękniejsze. Niestraszna mu szybkość motocykla, wzbijający się w powietrze pył, czy wielka rywalizacja. Jego zdjęcia są wspomnieniami wspaniałych triumfów, bolesnych porażek i dramatycznych upadków. Mężczyzna chowający się za instagramowym pseudonimem @wojtafoto, tworzy zapierające dech w piersiach żużlowe fotografie, a potem umieszcza je na swoim profilu. Ma ponad trzy tysiące obserwujących, natomiast nowymi pracami dzieli się z fanami co kilka dni.

Psycholog sportowy to niezwykle ważny członek zespołu. Jego wsparcie okazywane zawodnikom i pomoc niesiona w kryzysowych sytuacjach są zazwyczaj nieocenione. On dba o psychiczną kondycję zawodników w trakcie czy poza sezonem, która jest jednym z najważniejszych czynników dobrej, bądź złej dyspozycji żużlowca. Chyba najbardziej rozpoznawalny psycholog w świecie speedwaya to Julia Chomska — córka trenera MOJE BERMUDY STALI Gorzów – Stanisława Chomskiego. Już od dawna aktywnie promuje swoją działalność i żużel na Instagramie. Obserwuje ją prawie 3 tysiące osób. Posty natomiast publikuje w różnym odstępie czasowym.

 

Prawdą jest, że bez kibiców nie istniałby żaden sport. Żużel nie stanowi wyjątku od tej reguły. To oni napędzają tę machinę skonstruowaną z emocji, pasji i wiary. Kreatywne zdjęcia w klubowych barwach krążą po wszystkich mediach społecznościowych, pokazując, jaką siłą włada żużel. Istnieją też całe grupy fanów tworzących własne profile do wyrażania swojej miłości, wiedzy i opinii. @Czarny_sport_fans to jeden z tych, który przyciąga największą uwagę. Pojawiają się tam zdjęcia własnego autorstwa, zapowiedzi nadchodzących wydarzeń, ciekawostki, czy relacje z meczów. Do tej pory profil uzbierał blisko 2 tysiące obserwujących. Nowe zdjęcia pojawiają się zazwyczaj co parę dni.

 

 

Aleksandra Szymaniak