Skąd kibice dowiadują się o PGE Ekstralidze?

19.11.2020 08:45
Skąd kibice dowiadują się o PGE Ekstralidze?

Do najpopularniejszy źródeł informacji o PGE Ekstralidze należy internet. Aż 86 proc. kibiców PGE Ekstraligi informacji związanych z żużlem szuka w tematycznych portalach internetowych, 70 proc. w mediach społecznościowych, a 63 proc. w internetowych serwisach ogólnie dotyczących sportu.

Prasa papierowa pogłębiła trend z ostatnich lat. Jej popularność i znaczenie w kontekście PGE Ekstraligi są już tylko symboliczne.

Najpopularniejsze serwisy internetowe wśród fanów żużla to: sportowefakty.wp.pl (84 proc.), oficjalny serwis PGE Ekstraligi speedwayekstraliga.pl (69 proc.) oraz serwis internetowy Przeglądu Sportowego (50 proc.). Najczęściej czytane tytuły prasowe to: Tygodnik Żużlowy (78 proc. osób korzystających z prasy) oraz Przegląd Sportowy (64 proc.).

Gazety i czasopisma wyspecjalizowane w żużlu to tylko 15 proc. udziałów w „torcie” medialnych źródeł informacji o najlepszej żużlowej lidze świata.

Jeśli chodzi o odbiór telewizyjny PGE Ekstraligi, badania Pentagon Research wykazały, że wśród fanów PGE Ekstraligi zdecydowanie więcej osób niż w ogóle społeczeństwa, odbiera sygnał telewizyjny za pomocą dekodera telewizji cyfrowej (ok. 81 proc.).

90 proc. kibiców PGE Ekstraligi ma dostęp i może oglądać w swoim gospodarstwie domowym nSport+. Wśród fanów sportu ogólnie – ten odsetek spada i wynosi 21 proc. Z kolei kanały Eleven Sports w ramach kibiców żużla posiada 81 proc. badanych i 24 proc. ogółu kibiców sportu.

Jeśli chodzi o preferowane dni tygodnia do oglądania PGE Ekstraligi, to 87 proc. kibiców żużla wskazało na niedzielę jako bardzo odpowiednią, a 8 proc. jako odpowiednią. 78 proc. preferuje sobotę, a 45 proc. jako bardzo odpowiedni dzień uznało piątek (32 proc. uznało piątki za odpowiednie). Co ciekawa, 13 proc. respondentów uznało również, że poniedziałki są bardzo odpowiednimi dniami tygodnia do rozgrywania meczów PGE Ekstraligi. To bardzo podobnie jak w przypadku czwartków.

Średnio 85 proc. fanów PGE Ekstraligi spotkało się z informacją o nowej usłudze Platformy CANAL+, jaką jest telewizja przez internet a ok. 34 proc. miało okazję skorzystać z tej usług (22 proc. korzysta nadal).

Wśród osób, które korzystały z obu form dostępu do oferty CANAL+ preferencje korzystania z usługi podzielone są niemal na pół. Dla 53 proc. wygodniejszy jest tradycyjny sposób odbioru za pomocą dekodera podłączonego do telewizora. Pozostała część większą wygodę znajduje w możliwości uzyskania dostępu do platformy za pośrednictwem internetu.

Badani chętniej oglądaliby przyszłoroczne zmagania żużlowców na platformie CANAL+, co znajduje odzwierciedlenie w przytoczonych ocenach jakości transmisji. Podobnie Magazyn PGE Ekstraligi spotyka się z lepszymi recenzjami w wydaniu emitowanym na antenie nSport+.

Serwisy społecznościowe cieszące się największym zainteresowaniem to Facebook i Youtube. Ten pierwszy zdecydowanie najczęściej wskazywany jest jako portal, w którym fani żużla najchętniej śledzą informacje związane z PGE Ekstraligą.

Z Facebooka kilka razy dziennie korzysta aż 41 proc. badanych, a 52 proc. robi to każdego dnia.

Sposób prowadzenia ligowych profili w mediach społecznościowych PGE Ekstraligi odbierany jest pozytywnie. Jedynie Twitter uzyskał odsetek pozytywnych wskazań mniejszy niż 80 proc., z wynikiem na poziomie 76 proc. Należy jednak podkreślić, że ten serwis społecznościowy w dalszym ciągu jest w Polsce najmniej popularny wśród użytkowników.

Filmy publikowane na oficjalnym kanale PGE Ekstraligi w serwisie Youtube oceniane są pozytywnie (73 proc. pozytywnych odpowiedzi). Najbardziej oczekiwane przez kibiców treści to: materiały zakulisowe, najlepsze biegi oraz skróty meczów. Należy jednak zaznaczyć, że w ostatnim czasie Facebook odgrywa coraz bardziej istotną rolę jako serwis wideo. Badani częściej oglądają krótkie relacje filmowe właśnie na pośrednictwem Facebooka, aniżeli Youtube, który jeszcze kilka lat temu był niekwestionowanym liderem społecznościowego wideo.

Jeśli chodzi o Instagram, to 20 proc. kibiców PGE Ekstraligi korzysta z niego kilka razy dziennie, a 30 proc. codziennie.

Jak badano? Badania przeprowadzono metodą CAWI na dwóch próbach.

  • Próba 1000 respondentów należących do internetowego panelu badawczego Pentagon Online w wieku 18-59 lat; dobrana kwotowo i reprezentatywna pod względem płci, wieku i województwa zamieszkania dla populacji Polski w przedziale wiekowym 18-59.
  • Próba 774 użytkowników oficjalnych stron www i profili w mediach społecznościowych PGE Ekstraligi, dobrana celowo.

newsletter

Polityce prywatności.
© Ekstraliga Żużlowa sp z o.o.
  • FIM
  • PZM
Nasze media społecznościowe
Pobierz oficjalną aplikację
Język
PL