Pentagon Research dla PGE Ekstraligi: żużel obronił się przed pandemią w mediach

Chociaż trwa pandemia koronawirusa COVID-19, która widoczna jest bardzo mocno na rynku sportowym, żużel wykorzystał swoją szansę. Firma Pentagon Research przygotowała dla PGE Ekstraligi zestawienie dyscyplin według wartości ekspozycji marek – siły mediowej – w telewizji. W sierpniu 2020 roku żużel był na trzecim miejscu.

Tak dobrych wyników żużla nie było nigdy wcześniej. Mocne odbicie na rynku telewizyjnym w Polsce, po kryzysie wywołanym pandemią i „zamrożeniu”, sport zawdzięcza także żużlowi, który idealnie wpisał swój terminarz w zmieniającą się sytuację.

Tylko piłka nożna (z wieloma ligami, reprezentacją, rozgrywkami o europejskie puchary itp.) oraz kolarstwo szosowe (Tour de Pologne 2020 odbywał się w dniach 5 – 9 sierpnia i był szeroko relacjonowany) przebiły speedway w zakresie wartości ekspozycji w telewizji.

Za żużlem znalazły się lekkoatletyka, skorki narciarskie z letnią Grand Prix oraz – na przykład – męska siatkówka i siatkówka plażowa. Pierwszą dziesiątkę w rankingu zamknęła męska koszykówka, dwudziestkę zaś wyścigi samochodowe, a trzydziestkę kolarstwo przełajowe.

Jeśli chodzi o liczbę ekspozycji, żużel znalazł się w sierpniu 2020 roku na drugim miejscu, ustępując jedynie piłce nożnej.

Pod względem ekwiwalentu żużel wygenerował wartość prawie 52 mln zł. W tym zestawieniu lepsze okazały się liderująca piłka nożna jako dyscyplina – 112 mln i kolarstwo szosowe – 6o mln.

Tak dobrych wyników żużla nie było nigdy wcześniej. To efekt współpracy PZM i PGE Ekstraligi z telewizją (platforma CANAL+, ELEVEN SPORTS, Motowizja), ale przede wszystkim fakt, iż dyscyplina funkcjonuje w sezonie 2020 praktycznie wyłącznie dzięki rozgrywkom prowadzonym na polskich torach.