Miasto Leszno wygrało żużlem w telewizji

Fot. Wojciech Tarchalski
Fot. Wojciech Tarchalski

Pentagon Research sprawdził wartość marek miast wynikającą z promocji poprzez nazwę klubu w PGE Ekstralidze. Na dwóch pierwszych miejscach znalazły się Leszno i Lublin.

Wartość została sprawdzona w okresie od stycznia do września bieżącego roku w oparciu o wszystkich ekstraligowców oraz PGG ROW Rybnik. Podstawą badania był monitoring przeprowadzony przez Pentagon Research materiałów pojawiających się w telewizji.

Dokonano identyfikacji marek miast powiązanych z klubami, określono kanały komunikacji i formy ekspozycji. W szczególności określono wartość ekspozycji (rozumianą jako kwotę konieczną do przeprowadzenia płatnej kampanii reklamowej o podobnym zasięgu, jaki osiągnięto dzięki ekspozycjom redakcyjnym), odnosząc ją do takich parametrów jak powierzchnia, w których wystąpiła ekspozycja, czasu programów i wejść na wizję, a także innych, wynikających z wiedzy zespołu Pentagon Research na temat funkcjonowania rynku sponsoringowego w Polsce.

Wszystkie badane kluby uzyskały w tym okresie 262,5 tys. ekspozycji miast o łącznej szacowanej wartości 40,8 mln zł.

FOGO Unia Leszno jest klubem, który w badanym okresie wygenerował dla Leszna najwyższą spośród wszystkich drużyn PGE Ekstraligi, opiewającą na 6,2 mln zł, wartość mediową.

Ranking wartości

  1. Leszno 6,2 mln zł (6.210.351)
  2. Lublin 6,1 mln zł (6.168.566)
  3. Gorzów 5 mln zł (5.075.654)
  4. Zielona Góra 4,9 mln zł (4.997.341)
  5. Toruń 4,9 mln zł (4.983.710)
  6. Częstochowa 4,1 mln zł (4.112.714)
  7. Wrocław 4 mln zł (4.094.299)
  8. Grudziądz 2,8 mln zł (2.896.834)
  9. Rybnik 2,2 mln zł (2.269.725)