KPRM: kampania #SzczepimySię dotarła w styczniu do milionów odbiorców

Kampania informacyjna #SzczepimySię dzięki różnym środkom masowego przekazu dociera do milionów Polaków; było m.in. 1000 emisji spotów w telewizji i 6,5 mln ich wyświetleń w Internecie, 20 tys. emisji spotów radiowych, informacje na 400 ekranach LED – przekazała KPRM podsumowując kampanię w styczniu.

Jak podkreślono w komunikacie KPRM w styczniu odbyło się ponad 1000 emisji spotów w stacjach telewizyjnych: TVP, Polsat, TV Republika, TV Trwam oraz wPolsce.pl. A w serwisach TVP VOD i iPla spoty były wyświetlane ponad 6,5 mln razy.

Komunikatowi towarzyszą linki do nagrań wideo, w których do szczepień przeciwko Covid-19 zachęca Polaków m.in. były żołnierz Armii Krajowej płk Witalis Skorupka oraz aktor Cezary Pazura, który został ambasadorem akcji. – Jego głos możemy usłyszeć w animacjach informacyjnych. Aktor wystąpił także w spocie wideo, w którym tłumaczy, dlaczego warto wziąć udział w Narodowym Programie Szczepień – zaznacza KPRM.

W ramach kampanii #SzczepimySię w radiu – wynika z danych kancelarii premiera – w styczniu odbyło się ponad 20 tys. emisji spotów radiowych. – Materiały informacyjne można usłyszeć w programach Polskiego Radia, Grupy RMF, Agencji Time. Ich dzienny zasięg to nawet 2 mln słuchaczy – czytamy w komunikacie.

Kancelaria premiera podkreśla, że kampania #SzczepimySię odbywa się też na ulicach miast. – Płk Witalis Skorupka zachęca do szczepień z murali w 5 polskich miastach. Sylwetkę byłego żołnierza Armii Krajowej można oglądać na budynkach w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi i Poznaniu. Średnia miesięczna liczba odbiorców murali to ponad 3,5 mln osób – podano.

Jak dodano, akcja zachęcająca do szczepień to również dwa rodzaje billboardów. – Wielkoformatowe reklamy pojawiły się w wielu zakątkach kraju, w tym m.in. w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach, Szczecinie i Gdańsku. Dobowa widownia wszystkich tablic reklamowych to ponad 1 mln osób – podkreślono w komunikacie.

Formularze zgłoszeniowe dostępne na stronie: https://www.gov.pl/web/szczepimysie 🖥️#PGEEkstraliga | #Szczepimysię

Posted by Speedway Ekstraliga on Friday, January 15, 2021

Zaznaczono, że rzetelne informacje na temat szczepień pojawiły się również na 400 ekranach LED w całej Polsce – w tym m.in. na stacjach benzynowych, w salonach prasowych, przy kasach PKP, na dworcach kolejowych w Krakowie, Poznaniu i Warszawie. Dobowa widownia wszystkich ekranów to ponad 5 mln osób.

Jak podkreślono, informacji na temat kampanii #SzczepimySię, nie brakuje na rządowych kontach w popularnych mediach społecznościowych, gdzie publikowane są tam wszystkie spoty, grafiki oraz wszelkie informacje związane z kampanią informacyjną.

Kancelaria premiera przedstawiła zasięgi mediów społecznościowych, z których wynika, że zasięg kampanii na Facebooku i Instagramie wyniósł w styczniu – 7 996 270; wyświetlenia materiałów graficznych – 25 851 749, a wyświetlenia materiałów wideo – 21 779 780.

Jeśli chodzi o Twitter, to w minionym miesiącu wyświetleń materiałów graficznych dokonało tam 4 288 781 użytkowników i 2 740 174 wyświetleń wideo. Na Google Ads i YouTubie było 13 643 232 wyświetleń materiałów graficznych i 118 127 437 wyświetleń materiałów wideo. Liczba wyświetleń banerów wyniosła – 131 739 718.

KPRM podkreśla, że kampanię wspiera świat sportu. – Do promocji szczepień przystąpili również: PKO Bank Polski Ekstraklasa, PGE Ekstraliga i wszystkie kluby najlepszej żużlowej ligi świata oraz ok. 50 sportowców, związków i klubów sportowych współpracujących z PKN Orlen i Energa SA. – czytamy w komunikacie.

Jeśli chodzi o ulotki informacyjne i plakaty, to – jak przekazuje KPRM – do 3 lutego blisko 15 mln domów otrzyma ulotkę z najważniejszymi informacjami o trwających w Polsce szczepieniach na Covid-19. Większość z nich już została dostarczona.

ℹ️ Mapa z lokalizacjami punktów szczepień w całym kraju dostępna na https://www.gov.pl/web/szczepimysie/punkty-szczepien ℹ️#PGEE | #PGEEkstraliga | #szczepimysię

Posted by Speedway Ekstraliga on Wednesday, January 13, 2021

W komunikacie zaznaczono, że blisko 68 proc. Polaków chce się zaszczepić przeciw Covid-19. – Według styczniowego sondażu United Surveys dla DGP i RMF FM cztery na pięć osób, które mają co najmniej 70 lat, chce skorzystać ze szczepień przeciw Covid-19. Wśród osób w przedziale wiekowym 60-69 lat chętnych do skorzystania ze szczepień jest ok. 81 proc. W porównaniu z poprzednim badaniem, to wzrost o prawie 20 punktów procentowych. Łącznie w sondażu chęć zaszczepienia się wyraziło blisko 68 proc. Polaków. Oznacza to, że w niespełna dwa miesiące liczba chętnych wzrosła o ok. 25 proc. – podkreśliła kancelaria premiera.

Badania CBOS ze stycznia 2021 r. również pokazują, że w ciągu ostatnich miesięcy bardzo wyraźnie zmieniło się nastawienie Polaków do szczepień przeciw Covid-19″. „W listopadzie ubiegłego roku respondenci deklarujący chęć zaszczepienia się byli w mniejszości – 36 proc., natomiast obecnie taki zamiar wyraziła ponad połowa badanych – 56 proc. badanych osób – zaznaczono.

KPRM podkreśla też, że mimo, iż ciągle trwają szczepienia grupy pierwszej, kampania trwa, by docierać z rzetelnymi informacjami również do tych grup, które czekają na swoją kolej. – Szczepionka przeciw Covid-19 to jedyna szansa na szybki powrót do normalności. Dlatego kampania #SzczepimySię jest bardzo ważnym elementem Narodowego Programu Szczepień – zaznaczono.

Źródło TUTAJ.