PLATINUM MOTOR Lublin

Stadion Miejski MOSiR "BYSTRZYCA"

Statystyki drużyny

Ranking zawodników - PGE Ekstraliga

Sezon 2023
# Poz. Zawodnik Kls Me Pkt Bon Sum St Średnia I II III IV
1. 1. TAK 20 237 8 245 97 2.526 59 25 10 2
2. 7. TAK 14 133 12 145 66 2.197 29 15 16 6
3. 10. TAK 16 142 14 156 75 2.080 28 22 14 11
4. 11. TAK 20 168 31 199 97 2.052 25 32 29 7
5. 18. TAK 20 164 12 176 91 1.934 34 22 18 17
6. 22. TAK 20 133 19 152 83 1.831 25 15 28 13
7. 46. TAK 20 33 6 39 41 0.951 3 7 10 19
8. 53. TAK 18 24 5 29 43 0.674 1 5 11 23
9. NIE 2 3 0 3 7 0.429 0 0 3 4
10. NIE
11. NIE 1 0 0 0 0 0 0 0 0
12. NIE
13. NIE
14. NIE
15. NIE 3 0 0 0 0 0 0 0 0

Miejsca w rozgrywkach PGE Ekstraligi

Statystyki od 2007 r.

Kadra drużyny

500 cc

Sezon 2023

250 cc

Sezon 2023

125 cc

Sezon 2023

Sztab szkoleniowy

Sezon 2023
Menedżerowie drużyny

Jacek Ziółkowski

Trenerzy

Maciej Kuciapa, Maciej Więckowski, Piotr Więckowski

Kierownicy drużyny

Katarzyna Głowacka, Rafał Kamiński, Maciej Kuciapa, Aleksandra Marmuszewska, Marcin Świderski, Kamil Walczak, Piotr Więckowski, Marcin Wnuk, Jacek Ziółkowski

Informacje

Medale DMP Wszystkie lata
2złote
2srebrne
0brązowe
Wyniki w PGE EkstralidzeOd 2007 r.
56/86
ZWYCIĘSTWA
4/86
REMISY
26/86
PORAŻKI

Informacje kontaktowe

Tor i stadion

Pojemność 9302
Długość toru 382.0 m
Szerokość 10.5 m - prosta startowa, 10.3 m - prosta przeciwległa / 14.1 m - I łuk, 14.7 m - II łuk
Rekord toru 65.16 s - Maksym Drabik - 22.06.2019

Rok założenia

2017

Żużel przy Alejach Zygmuntowskich w Lublinie i historia miejscowych „Koziołków” kojarzyć mogą się przede wszystkim ze słynnym Hansem Nielsenem. Duński internacjonał poprowadził Motor do najpiękniejszego sukcesu w dziejach, czyli zdobycia srebrnego medalu w Drużynowych Mistrzostwach Polski w sezonie 1991. Wówczas o sile zespołu stanowili także Australijczyk, Leigh Adams, Czech Antonin Kasper, a także plejada polskich zawodników: Dariusz Stenka, Marek Kępa, Jerzy Mordel, Dariusz Śledź i Jerzy Głogowski.

W Lublinie przez lata nie brakowało talentów, dobrych zawodników i trenerów, a kibice do dziś wspominają sukcesy Zbigniewa Studzińskiego, Tadeusza Bereja lub Witolda Zwierzchowskiego.

Do historii  przeszła data 1 kwietnia 1990 roku, choć wielu uważało, że to żart primaaprilisowy, Hans Nielsen po raz pierwszy właśnie wtedy założył plastron Motoru i wystąpił w meczu z ROW-em Rybnik. Zawody zakończył z dorobkiem 14 punktów, a jedynej porażki doznał z Eugeniuszem Skupieniem. Późniejsze koleje losu Motoru bywały różne, ale dość szybko drużyna straciła wartość sportową. W 1995 rok to degradacja do niższej klasy rozgrywkowej, a także pożegnanie z młodymi nadziejami klubu: Pawłem Staszkiem i Robertem Dadosem (Indywidualny Mistrz Świata Juniorów z 1998 roku).

Odbudowa klubu, ale już pod nową nazwą – KM Cross Lublin – rozpoczęła się w 2017 roku. Wówczas reaktywowano sekcję żużlową i od razu udało się, po barażach ze Stalą Rzeszów, uzyskać awans do Nice 1. Ligi Żużlowej, a stamtąd droga wiodła do PGE Ekstraligi, która stała się faktem w sezonie 2019. Co prawda Speed Car Motor Lublin przegrał w pierwszym meczu finałowym Nice 1. Ligi Żużlowej 2018 z ROW-em w Rybniku 38:52, ale w rewanżu odrobił straty, pokonał zespół ze Śląska 53:37 i awansował do najlepszej żużlowej ligi świata w sposób budzący aplauz, a przede wszystkim wielką radość rozkochanej w żużlu publiczności. Ostatni mecz sezonu 2018 to euforia na trybunach, komplet publiczności i wielka radość działaczy.

Znaczący wkład w odbudowanie i funkcjonowanie lubelskiego żużla ma rodzina Kępów: Marek, którego kibice szanują jako byłego żużlowca Motoru, a także jego syn Jakub – dyrektor sportowy i prezes młodego pokolenia, a przede wszystkim „mózg” całego klubu. W klubie nie odżegnują się od tradycji. Maciej Kuciapa dziś prowadzi szkolenie młodzieży, a Jacek Ziółkowski występuje w roli menedżera.

Pierwszy sezon w PGE Ekstralidze (2019) zakończył się dla drużyny dwoma ważnymi wydarzeniami: wszystkie mecze obejrzały komplety widzów, a zespół utrzymał się w szeregach najlepszych. W 2020 roku ponownie lublinianie zajęli 6. miejsce, a w kolejnym (2021) zdobyli srebrny medal. Szkielet ekipy to doświadczeni Grigorij Laguta i Jarosław Hampel, wsparci Dominikiem Kuberą i Mikkelem Michelsenem, a od 2022 roku także nowym zawodnikiem, Maksymem Drabikiem. Nie byłoby sukcesów, gdyby nie świetni juniorzy: Wiktor Lampart i Mateusz Cierniak. Wszystko to doprowadziło do złota w 2022 roku, po którym drużynę przemeblowano. Odeszli: Drabik, Michelsen i Lampart, a przyszli Bartosz Zmarzlik, Jack Holder i Fredrik Lindgren. Pojawił się też nowy sponsor tytularny i nazwa drużyny: PLATINUM MOTOR Lublin.

Barwy klubowe