Drużynowe zawody w mediach społecznościowych. Kluby PGE Ekstraligi w liczbach

Fot. Marcin Karczewski
Fot. Marcin Karczewski

Obecne czasy pokazują, jak ważna staje się popularność w mediach społecznościowych. Nie przekłada się to na wyniki sportowe, natomiast wiele zmienia w innych aspektach. Budowanie takiej popularności wymaga wiele pracy, a na jej efekty trzeba nieco poczekać. Jak aktualnie prezentują się statystyki klubów PGE Ekstraligi w social mediach?

Niekwestionowanym liderem jest STELMET Falubaz Zielona Góra, mając ponad 80 tysięcy polubień oraz prawie tyle samo obserwujących na portalu Facebook. Podobnie ma się sytuacja na Instagramie, natomiast tutaj już różnica nie jest tak znacząca. Jak można się domyśleć, największą liczbę wyświetleń na YouTube oraz fanów na Twitterze również posiada drużyna zielonogórzan.

Miejsce ostatnie z 19 tys. polubień na Facebooku zajmuje MRGARDEN GKM Grudziądz, który jednak na Instagramie nie zajmuje ostatniej pozycji. Tą zajmuje ROW Rybnik z najmniejszą ilością postów (320) i najmniejszą liczbą obserwujących, a mianowicie 6 435 osób.

Można zauważyć zależność liczby postów na Instagramie do liczby obserwujących, natomiast statystycznie to SPEED CAR Motor Lublin ma najmniejszy stosunek liczby postów do liczby obserwujących (3,5 %), co mogłoby świadczyć o większej wadze każdego zdjęcia. W tej kategorii najmniejszy zysk ma MRGARDEN GKM Grudziądz, którego ten sam stosunek wynosi już 15,25 %.

W zeszłorocznym rankingu to TRULY.WORK Stal Gorzów zajmowała 2. miejsce, natomiast obecnie FOGO Unia Leszno na dobre zasiadła na tym miejscu, pomijając jedynie Facebook, którego dominatorami są drużyny z Zielonej Góry i Gorzowa. Największy przyrost fanów na FB zaliczył zeszłoroczny beniaminek, a mianowicie SPEED CAR Motor Lublin (wzrost o 6 174 polubień).

Na Instagramie mocny wzrost popularności odnotowała leszczyńska FOGO Unia, gdyż przybyły im 6 044 osoby obserwujące. Również na Twitterze drużyna mistrza Polski zaliczyła największy przyrost fanów (więcej o 831 obserwujących). Niemal taki sam przyrost zauważyć można przy liczniku SPEED CAR Motoru Lublin. Tutaj liczba obserwujących wzrosła o 815 osób.

Na portalu YouTube liczba wyświetleń jednego zespołu przekroczyła 7 mln. Zwycięzca w tej kategorii może być tylko jeden. Jest to STELMET Falubaz Zielona Góra. Ciekawić może również liczba wyświetleń drużyny SPEED CAR Motoru Lublin, która uzyskała przyrost na poziomie 1 494 783 wyświetleń, osiągając tym samym najwyższy wzrost popularności spośród wszystkich drużyn PGE Ekstraligi i przekroczyła magiczną barierę miliona wyświetleń.

Zestawienie klubów PGE Ekstraligi wg popularności (stan na 29.01.2020):

I miejsce: STELMET Falubaz Zielona Góra
1. FACEBOOK: 80 485 lubi, 78 489 obserwuje (76 468 w kwietniu 2019 roku)
1. INSTAGRAM: 23 700 obserwuje, 3146 postów (17 966 w kwietniu 2019 roku
1. TWITTER: 9 086 obserwujących (8 477 w kwietniu 2019 roku)
1. YOUTUBE: 7 162 932 wyświetleń (6 089 246 w kwietniu 2019 roku)

II miejsce: FOGO Unia Leszno
3. FACEBOOK: 59 057 lubi, 58 404 obserwuje (55 386 w kwietniu 2019 roku)
2. INSTAGRAM: 22 400 obserwuje, 1100 postów (16 356 w kwietniu 2019 roku)
2. TWITTER: 7 944 obserwujących (7 113 w kwietniu 2019 roku)
2. YOUTUBE: 3 146 301 wyświetleń (2 709 659 w kwietniu 2019 roku)

III miejsce: TRULY.WORK STAL Gorzów
2. FACEBOOK: 71 489 lubi, 70 069 obserwuje (67 740 w kwietniu 2019 roku)
3. INSTAGRAM: 17 500 obserwuje, 1733 posty (13 915 w kwietniu 2019 roku)
3. TWITTER: 7 841 obserwujących (7 374 w kwietniu 2019 roku)
3. YOUTUBE: 2 333 138 wyświetleń (1 973 086 w kwietniu 2019 roku)

IV miejsce: BETARD Sparta Wrocław
5. FACEBOOK: 37 100 lubi, 37 633 obserwuje (32 035 w kwietniu 2019 roku)
4. INSTAGRAM: 16 100 obserwuje, 673 posty (11 488 w kwietniu 2019 roku)
4. TWITTER: 7 411 obserwujących (6 585 w kwietniu 2019 roku)
8. YOUTUBE: 107 860 wyświetleń (84 900 w kwietniu 2019 roku)

V miejsce: ELTROX Włókniarz Częstochowa
4. FACEBOOK: 49 126 lubi, 48 700 obserwuje (45 881 w kwietniu 2019 roku)
5. INSTAGRAM: 13 200 obserwuje, 891 postów (7 855 w kwietniu 2019 roku)
7. TWITTER: 1 804 obserwujących (1 333 w kwietniu 2019 roku)
7. YOUTUBE: 344 086 wyświetleń (185 396 w kwietniu 2019 roku)

VI miejsce: MRGARDEN GKM Grudziądz
8. FACEBOOK: 19 225 lubi, 19 523 obserwuje (16 834 w kwietniu 2019 roku)
6. INSTAGRAM: 12 400 obserwuje, 1893 postów (8 606 w kwietniu 2019 roku)
5. TWITTER: 4 870 obserwujących (4 369 w kwietniu 2019 roku)
4. YOUTUBE: 1 678 332 wyświetleń (1 409 939 w kwietniu 2019 roku)

VII miejsce: ROW Rybnik
7. FACEBOOK: 22 750  lubi, 23 066 obserwuje (19 694 w kwietniu 2019 roku)
8. INSTAGRAM: 6 435 obserwuje, 320 postów (4 497 w kwietniu 2019 roku)
6. TWITTER: 4 222 obserwujących (3 742 w kwietniu 2019 roku)
5. YOUTUBE: 1 175 656 wyświetleń (715 830 w kwietniu 2019 roku)

VIII miejsce: SPEED CAR Motor Lublin
6. FACEBOOK: 24 452 lubi, 25 126 obserwuje (18 278 w kwietniu 2019 roku)
7. INSTAGRAM: 9 667 obserwuje, 337 postów (3 622 w kwietniu 2019 roku)
8. TWITTER: 1 757 obserwujących (935 w kwietniu 2019 roku)
6. YOUTUBE: 1 750 170 wyświetleń (255 387 w kwietniu 2019 roku)

 

Grzegorz Rybak